So let's start right now

Idag fick hästen jobba lite igen efter 3 dagars vila. Gun blev longerad så vi kunde bara gå in i hagen och leda ut Caruso utan problem. Tog in henne i stallet (utan minsta tvekan från hennes sida) och ställde faktiskt henne uppbunden på gången. Hon var rätt lugn, stod stilla men slog rätt mycket med huvudet så jag höll i henne medan Clara borstade, mest för säkerhetsskull. Efter kanske 10-15 min så nöjde vi oss och gick ut på ridbanan. Gick några varv, när hon stannade så kunde Clara enkelt bara mana på henne bakifrån. Tog henne till longervolten och hon började direkt gå runt mig på spåret, men sen fick hon två små ryck antagligen för att Gun kom närmare men höll sig ändå på mattan. 
 
När vi skulle gå över ett litet hinder så typ sprang jag och Clara lite bredvid henne för att försöka få henne att hoppa över hindret istället för att gå över. Efter hindret så skulle hon nog busa till det lite och grimskaftet gick sönder så hon kom lös. Men var snabbt fångad, gick något varv och över hindret igen utan problem. 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback